Vieser har fornyet merkevarens visuelle identitet

Det friske nye varemerkes visuelle identiteten bygger på Viesers styrker og verditilbud og gjenspeiler vår historie som strekker seg 50 år tilbake i tid.

Den fornyede visuelle identiteten gjenspeiler Viesers verdiløfte

Merkefornyelsen ble utført med omtanke og respekt for Viesers lange historie. Formålet med merkevarefornyelsen var å klargjøre forståelsen av Vieser-merkevaren – hvorfor den er relevant og hvordan den skiller seg fra konkurrentene. Vår visjon, verdier og løfte gjenspeiles sterkt i den fornyede merkevareidentiteten.

”Hos Vieser er vi dypt forpliktet til våre verdier, og bærekraft er vevd inn i bedriftskulturen vår. Det er viktig at våre verdier – Caring, Collaborative, Dedicated og Pioneering– gjenspeiles i merkevareidentiteten vår. Vi tror at ved å omfavne disse verdiene kan vi drive meningsfull endring og fremme en mer bærekraftig fremtid.”– Annika Jyllilä-Vertigans, VD, Vieser.

Simply smart living

Viesers visjon om å bli den ledende partneren innen smarte gulvslukløsninger i hele Norden ble tatt i betraktning. Som et fremtidsrettet finsk selskap mener vi at Vieser er unikt posisjonert til å skille seg fra konkurrentene med sin eksepsjonelle funksjonalitet og produktdesign. Vi er stolte av vår innovative tilnærming og streber ikke bare etter å møte kundenes behov, men å overgå deres forventninger.

Viesers visjon om å bli den ledende partneren innen smarte gulvslukløsninger i hele Norden ble tatt i betraktning i den nye visuelle identiteten.

“Vieser-merket ønsker å uttrykke nordisk varme – en naturlig, jordnær livsstil som verdsetter høy kvalitet, balanse og velvære for mennesker og planeten. ” – Tiina Pekola, markeds- og kommunikasjonssjef, Vieser

“Vi er glade for å fremheve vårt engasjement for kvalitet og innovative løsninger som forbedrer hverdagen. Vårt motto, «Simply smart living», gjenspeiler vår tro på at intelligent design og eksepsjonelt håndverk enkelt kan forbedre livsstilen din.», fortsetter Pekola.

Støtte fra en kompetent samarbeidspartner

Den visuelle endringen ble gjennomført sammen med strategi- og merkevarebyrå Co-Founders.

“Å gjenopplive essensen av dette virkelig innovative og vellykkede merket var en utfordring som vi fordypet oss fullstendig i. Sammen med Viesers toppledelse skapte vi en merkevarehistorie og en visuell identitet som feirer selskapets østerbottniske røtter, samtidig som vi ser for oss en fremtid for bærekraftig livsstil.” – Alexandra Monsi, Senior Strateg, Brand & Culture, Co-founders Oy.

Gjør deg kjent med det fornyede merkeutseendet

Det nye utseendet er allerede synlig i våre digitale kanaler og på standene våre. Implementeringen utført internt av vårt markedsføringsteam pågår fortsatt. Oppdag essensen av nordisk varme og den innovative funksjonaliteten til Simply Smart living i denne videoen.

Mer information

Tiina Pekola, markeds- og kommunikasjonssjef, Vieser

tiina@vieser.fi

Last ned Viesers logo her

Vieser

Vieser designer og selger gulvslukløsninger av høy kvalitet og unike designrister og baderomsprodukter som har blitt produsert i Finland siden 1973. Vieser gulvsluk spiller en liten, men avgjørende rolle for å forlenge livssyklusen til bygninger. Siden 1973 er det installert over 7 millioner Vieser-sluk i Norden.

Bærekraftig utvikling vurderes i design av produkter og innovasjoner, i materialer og i resirkulerbarhet – gjennom hele verdikjeden. Vårt mål er å betjene markedene med stilige løsninger for det moderne hjemmet og forbedre kundenes hverdag.